Amazon Satıcıları için Ticari Markalar - Asyapatent com

 Amazon Satıcıları için Ticari Markalar

Amerika Birleşik Devletleri'ndeki tüm e-ticaret satışlarının yaklaşık %50'si ve satılan 12 milyondan fazla ürünle Amazon Marketplace, üçüncü taraf e-ticaret perakendecileri için önde gelen platformdur. Amazon'un sezgisel arayüzü ve her yerde bulunabilirliği, satıcıların birkaç dakika içinde kaydı tamamlamasına ve Amazon Marketplace aracılığıyla ürün satmaya başlamasına olanak tanır. Bu, marka itibarını ve iyi niyetini geliştirmenin artık iş yıllarınızı değil, sadece saatlerinizi aldığı anlamına gelir. Amazon Marketplace, e-ticaret satıcılarına Amazon Prime uygunluğuna anında erişim, Amazon'un algoritması aracılığıyla gelişmiş satış görünürlüğü ve Amazon'un müşteri hizmetlerine erişim gibi çok sayıda aşağı yönlü avantaj sağlarken, bir satıcının ürünlerinin potansiyel fikri mülkiyet hırsızlığına küresel olarak maruz kalması ve korsanlık önemli bir endişe kaynağı olmaya devam ediyor.
Amazon Satıcıları için Ticari Markalar
Amazon Satıcıları için Ticari Markalar

Bir Amazon satıcısı olarak markanızı korumak için, ticari marka korumasının önemini, Amazon'un ticari marka politikalarını, ticari marka haklarınızın uygulanmasını ve reaktif bir ticari marka stratejisinin sonuçlarını anlamanız çok önemlidir.

Amazon Satıcıları İçin Ticari Markaların Önemi

Amazon satıcılarının ürünleri ve markaları, her gün potansiyel olarak milyonlarca göz atan müşteri tarafından anında gösterilir. Ticari marka, bir ürünün kaynağını ayırt eden adları, logoları, tasarımları veya ifadeleri koruyan bir fikri mülkiyet koruma biçimidir. Amazon Marketplace satıcıları için ticari markalar, Amazon mağaza adlarını ve logolarını, sloganları, ürün ambalajlarını ve ürünlerin işlevsel olmayan tasarımlarını korumak için kullanılabilir. Çok daha az yaygın olmasına rağmen, bir ticari marka bir sesi, kokuyu veya rengi korumak için bile kullanılabilir. Bir satıcının markası, itibarını pekiştiren ve tüketicilerine belirli bir kalite derecesi vaat eden işinin yüzüdür. Amazon kadar büyük bir platformda bir marka oluşturmak, büyütmek ve sürdürmek küçük bir başarı değil. Bu nedenle, markanızın uzun vadeli başarısını garanti altına almak için kapsamlı bir ticari marka stratejisine ihtiyacı vardır.

Amazon Satıcıları İçin Ticari Markaların Önemi
Amazon Satıcıları İçin Ticari Markaların Önemi
Federal bir ticari marka tescili için başvuruda bulunmak nispeten ucuzdur ve markanızı Amerika Birleşik Devletleri'ndeki ihlalcilere karşı korumanıza olanak tanır. Bir federal ticari marka tescili, markanızın sahibi olduğunuzun ve bu markayı belirlenmiş mal veya hizmet sınıf(lar)ında kullanmaya yetkili tek tarafın Amerika Birleşik Devletleri hükümeti tarafından kanıtlanması işlevini görür. 

Mülkiyet oluşturmaya ve markaları ticari marka ihlalinden korumaya ek olarak, federal bir ticari marka kaydı, gelecekte markanızı uygulamak zorunda kalmanız durumunda ticari markanın geçerliliği konusunda ilk bakışta kanıt görevi görür. Bu, ticari markanızla ilgili ihtilaflar ortaya çıktığında, ticari markayı ülke çapında ticari marka kaydında listelenen mal veya hizmetlerle kullanma münhasır hakkına sahip hak sahibi olduğunuzun varsayıldığı anlamına gelir.

Amazon kadar büyük bir küresel e-ticaret platformunda, işletmenizin ürünlerini ve itibarını korumak için markanızın varsayımsal mülkiyeti çok önemlidir. Bu nedenle Amazon, federal marka başvurusunda bulunan satıcılar için Amazon platformunda daha fazla koruma sağlayarak, satıcılarını ticari markalarını devlete tescil ettirmeye teşvik ediyor.

Ticari Marka Sahipleri için Amazon'un Koruması

Amazon'da listelenmiş malları olan iki milyondan fazla satıcı var. Aynı pazar kanalındaki bu çok sayıda doğrudan rakip, markanızı bir ticari marka başvurusuyla korumanın her Amazon satıcısı için ne kadar kritik olduğunu gösteriyor.
Ticari Marka Sahipleri için Amazon'un Koruması
Ticari Marka Sahipleri için Amazon'un Koruması

Amazon, marka korumasına yardımcı olmak için, uygun markaları öne çıkarmak ve ticari marka sahiplerine jenerik markaların markalı ürünlerin avantajlarını talep edememesini sağlayan özel marka korumasının avantajlarını sağlamak amacıyla özel bir marka kaydı oluşturmuştur. Nitelikli olmayan veya başka bir şekilde markalarını Amazon'un Marka Tescilinde listeleyemeyen taraflar için, Amazon'un ticari marka politikası, bu satıcıların kendilerini eğitmelerini ve kendi sınırlı fikri mülkiyet haklarını denetlemeye hazırlıklı olmalarını gerektirir. 

Amazon'un Marka Kaydı

Amazon'un Marka Tescili, uygun satıcılarını tanıtmak ve korumak için tasarlanmıştır. Amazon, hak kazanmak için satıcıların aşağıdaki uygunluk gereksinimlerini karşılamasını gerektirir:

Amazon'un Marka Kaydı

                                                        Amazon'un Marka Kaydı

Satıcının, kaydolmak istediği her ülkede etkin bir ticari marka tescili veya beklemede başvurusu olmalıdır. Dünya Fikri Mülkiyet Örgütü (WIPO) ve Avrupa Birliği Fikri Mülkiyet Ofisi (EUIPO) tescilli markaları da kendi yetki alanlarında geçerlidir. Bekleyen başvuruları olan satıcılar, Amazon IP hızlandırıcı aracılığıyla başvuruda bulunmalıdır (aşağıya bakın).

Tescil edilen veya başvurusu yapılan ticari marka, "AMAZON" gibi bir kelime markası veya bir tasarım/logo olmalıdır.

Marka sicil ticari marka metni, başvurudaki marka adıyla eşleşmelidir. Tasarım işaretleri için satıcı, ticari marka kaydıyla tam olarak eşleşen bir resim yüklemelidir.

Tescilli veya başvurulan ticari marka, satıcının ürünleri veya ürün ambalajı üzerinde görünmelidir.

Satıcı, markanın listelenmesi gereken ürün kategorilerinin bir listesini sağlamalıdır.

Uygunluk gereklilikleri hakkında daha fazla bilgiyi burada bulabilirsiniz.

Uygunluk gereksinimlerini karşılayan satıcılar, mevcut satıcı kimlik bilgilerini kullanarak Amazon'un Marka Tesciline giriş yapabilir ve markalarını kaydettirmek için bir başvuru formu doldurabilir. Amazon, tüm Marka Tescili başvurularının, uygunluk gereksinimlerine uygunluğu kanıtlamak için gerekli tüm bilgileri sağlaması gereken ticari marka sahibi tarafından gönderilmesini zorunlu kılar.

Bir satıcı olarak uymanız için ticari marka tescil numaranıza veya başvuru seri numaranıza sahip olmanız ve Amazon Marka Tescili başvurunuzun ticari marka tescil veya başvurunuzdaki bilgilerle eşleştiğinden emin olmanız gerekir. WIPO markaları için, WIPO'nun kendisi tarafından atanan numaraya değil, WIPO tarafından atanan numaraya karşılık gelen tescil ettiren marka ofisi tarafından atanan marka numarasını sunmanız gerekir. EUIPO markaları için, Amazon Marka Tescili uygulamasında ticari marka tescil şirketiniz olarak 'EUIPO'yu seçmeniz gerekir. Gerekli tüm ticari marka bilgilerini gönderdikten sonra, başvuru sahibi olarak Amazon Marka Tescilinde oturum açıp Vaka günlüğünüzü ziyaret ederek başvurunuzun durumunu kontrol edebileceksiniz.

Amazon, her başvuru sahibinin başvurdukları markanın gerçek sahibi olduğundan ve başvurulan markanın Amerika Birleşik Devletleri Patent ve Ticari Marka Ofisi (USPTO) kayıtlarıyla eşleştiğinden emin olmak için sağlanan tüm bilgileri doğrulama konusunda özenlidir. Amazon, ticari marka sahibine Amazon Marka Kaydı kayıt sürecini tamamlamak üzere Amazon'a geri dönmesi için bir doğrulama kodu gönderecektir. Bu kontroller, üçüncü kişilerin başka bir satıcının markasına sahipmiş gibi görünerek marka siciline başvurmamasını sağlar. Amazon tüm bilgileri doğruladıktan sonra satıcı, Amazon Marka Tescili üyesi olmakla ilgili tüm avantajlara erişim elde edecektir.

Bir ticari marka satıcısı, markalarını Amazon Marka Tesciline kaydettikten sonra, Amazon'un Marka Tescili Desteğine bir talep göndererek ek marka temsilcileri ve temsilciler ekleyebilir. Kayıtlı üyeler, hesaplarında oturum açıp 'Marka profilinizi güncelleyin' bölümünün altındaki 'Ek ticari markalar ekle'yi tıklayarak aynı marka adı altında başka ticari markalar da ekleyebilirler. Kayıtlı üyeler, hesabın ana sayfasındaki 'Yeni bir markayı kaydet' seçeneğini tıklayarak yeni veya ek markalar da kaydedebilir.

Amazon, bir arama ekibi ve metin ve resim arama, önceki fikri mülkiyet ihlali raporlarına dayalı tahmine dayalı otomasyon ve Amazon'un Marka Tescilinde kabul edilen markalara sahip satıcıları korumak için marka adınızla ürün listelemeleri üzerinde gelişmiş yetki dahil olmak üzere güçlü arama araçları kullanır.

İhlal Edilen Markalar İçin Yayından Kaldırma Prosedürleri

Marka tescil sahipleri, tescilli markalarını ihlal eden üçüncü şahıslara karşı uygulama veya haklarının sulandırılması riskini alma yükümlülüğüne sahiptir. Haklarını kullanmayan marka tescil sahipleri, yaptırım konusunda titiz davranmamaları ve markalarının ayırt edilemez hale gelmesine izin vermeleri halinde marka tescillerinin terkini veya iptalini göze alabilirler.

İhlal Edilen Markalar İçin Yayından Kaldırma Prosedürleri
İhlal Edilen Markalar İçin Yayından Kaldırma Prosedürleri
Ticari marka haklarının uygulanmasının ve sürdürülmesinin önemini göz önünde bulunduran Amazon, hiçbir koşulda diğer satıcıların ticari marka haklarını ihlal ediyor gibi görünen ürün listelemelerine izin vermez. Amazon'da başka bir satıcının tescilli ticari markanızı ihlal eden ürünleri listelediğini düşünüyorsanız, ilgili tüm liste kayıtlarını Amazon'a hak ihlali olarak bildirmelisiniz. Amazon, kullanıcıların burada bulunan tüm fikri mülkiyet hakları ihlallerini bildirmeleri için gezinmesi kolay bir portal sağlar.

Marka Tescili üyeleri, Marka Tescili hesapları aracılığıyla ihlalde bulunan markaları bildirebilirler. Satıcı, hesabında oturum açtıktan sonra, ihlalde bulunan tarafa karşı bir işlem başlatmak için 'İhlal bildir'i seçer.

İhlal eden tarafları bildirme olanağı, tescilli ticari marka sahipleri veya Marka Tescili üyeleriyle sınırlı olmamakla birlikte, tescil ve Tescil üyeliği, hak ihlalinde bulunan ürünlere karşı yayından kaldırma sürecinde çeşitli avantajlar sağlar. Marka Kaydı üyeleri, hak ihlalinde bulunan taraflar için Amazon'un veri tabanında arama yapan Amazon ekibinin diğer yardımlarından yararlanabilir. Ek olarak, geçerli bir ticari marka kaydına sahip olan tüm Tescil üyelerinin, marka üzerindeki haklarını denetleme davalarında başlangıçta markalarının gerçek sahibi olduğu varsayılır. Bir yayından kaldırma prosedürü bildiriminin alıcısı olan taraf, Tescil üyesinin varsayımsal iddiasını çürüten herhangi bir kanıt sağlama yükümlüğüne sahiptir ve Tescil üyesinin davayı bir mahkeme başvurusu yoluyla yasal sisteme iletmesi durumunda, tescilli bir ticari markanın sahibi olduğu varsayılır olmak tescilli markanın geçerliliğine ve bu marka üzerindeki sahipliğine ilk bakışta kanıt.

Sonuç olarak, ürünlerinizi Amazon'da satış için listelemek, sizi ürünlerinize karşı yayından kaldırma prosedürleri uygulayabilecek milyonlarca üçüncü tarafa maruz bırakır. Bu nedenle, bir satıcı olarak, ürün listelemelerinizin yayından kaldırılmasını önlemek ve Marka Tescili üyeliğinizin olası kaybını ve işinizin kesintiye uğramasını önlemek için markanızda ticari marka hakları oluşturmanız çok önemlidir.

Amazon'da Sahte Ürünler

Taklit ürünlerin veya "taklit ürünlerin" satışı, her yıl taklit edilen en yaygın ürünler olarak listelenen el çantaları, giysiler, saatler ve ayakkabılarla ABD pazarı için önemli bir tehdit olmaya devam ediyor. Bu nedenle, tüketicilerin orijinal ürünleri sahte ürünlerden ayırt edebilmelerini sağlamak, ticari marka sahipleri için her zamankinden daha önemli. Sahtecilik, bir marka sahibinin haklarını kullanmaya çalışması durumunda hukuki ve cezai sorumluluğa yol açabilecek haksız bir ticari uygulamadır. Kalpazanlık aynı zamanda Amerika Birleşik Devletleri'nde yirmi yıla kadar hapis ve iki milyon dolara kadar tazminat potansiyeli taşıyan federal bir suçtur. Sahtecilik, federal Lanham yasasının koruması altındadır ve kötü niyetli bir üçüncü taraf, bir marka sahibinin ticari markası altında o marka sahibinin izni olmadan ürün veya hizmetler sattığında ortaya çıktığı için ticari marka ihlali olarak kabul edilir. Bu, markanın gücünü azaltır, onu daha az belirgin hale getirir ve marka sahibinin zor kazanılmış iyi niyetine ve müşteri güvenine zarar verir. Sahte ürünlerin uzun vadeli etkileri, hem ekonomik hem de sosyal maliyetler taşır; bu, yalnızca düşük kaliteli ürünlerin bir pazara akmasına neden olmakla kalmaz, aynı zamanda tüketicilerin genellikle güvenilir markalar altında meşru ürünler gibi görünen güvenli olmayan ve zararlı ürünlere karşı tehlikeli bir şekilde maruz kalmasına neden olur. 

Amazon'da Sahte Ürünler
Amazon'da Sahte Ürünler
Tarihsel olarak Amazon, Nike ve Birkenstock gibi şirketlerin platformu terk etmesine neden olan sahte mallar için pazar yerini denetlemede proaktif bir rol üstlenmediği algısıyla eleştirildi. Amazon'daki polis eylemlerinin sonuçları, kalpazanlığın, kökleri yasa dışı suç örgütlerine dayanan sistemik bir sorun olmaya devam ettiğini gösteriyor. En son olarak Amazon, 2020'de on milyar sahte ürün listeleme girişimini engelledi ve iki milyon sahte ürünü imha etti. Amazon, bir Sahtecilik Suçu Birimi (CCU) kurarak kalpazanlıkla mücadele çabalarında ve satıcılarını korumada muazzam adımlar attı. CCU, sahte ürünlerin satışını önlemek için dünya çapında marka sahipleri, kolluk kuvvetleri ve müşterilerle birlikte çalışmaktan sorumlu, Amazon kurumsal yapısında on binden fazla çalışanı içeren özel bir gruptur. Amazon çalışanları, CCU'nun üyeleri olarak bu hain taraflarla ilgili soruşturmaları üstlenir ve platformunda ürün satan hak sahiplerini korumak için taklit ürünlere el koymak için dava açan sahiplerle birlikte çalışır. Hatta bazı durumlarda Amazon, kalpazanlara karşı ortak dava açmak için satıcılarla birlikte çalıştı (örneğin, Amazon ve Asmodee, ABD'de sahte bir masa oyunu yayıncısı ve dağıtıcısına karşı birlikte dava açtı).Amazon.com Inc. ve diğerleri. v.Katz ve ark . (dava no.: 2:21-cv-00850) Amerika Birleşik Devletleri Washington Batı Bölgesi Bölge Mahkemesinde).

Amazon'da Taklit Ürünleri Bildirme

Amazon, platformunda hak ihlalinde bulunan ve/veya taklit ürünlerin listelenmesini ve satışını kesinlikle yasaklar ve suçlular, Amazon'un şüpheli liste kayıtlarını kaldırmasını, satış ayrıcalıklarını iptal etmesini, fonlarını alıkoymasını ve hatta envanterlerini imha etmesini veya başka bir şekilde elden çıkarmasını bekleyebilir. Amazon'daki satıcılar, yasa dışı faaliyetten haberdar olduklarında sahte ürünleri kendileri bildirebilir. Bu satıcılar, Amazon'un Fikri Mülkiyet İhlali Raporu sayfasını kullanarak ve burada bulunan bir Fikri Mülkiyet İhlal Raporu formunu doldurarak Amazon'a sahte ürünleri bildirebilir. Amazon'un Marka Tescili üyeleri, Amazon'un burada bulunan 'İhlal Bildir' sayfasını kullanarak taklit ürünlerle ilgili bildirimler de gönderebilir.

Amazon'da Taklit Ürünleri Bildirme
Amazon'da Taklit Ürünleri Bildirme
Rapor göndermek için, bildirimde bulunan tarafın hak sahibi mi yoksa hak sahibi adına hareket eden bir vekil mi olduğunu belirtmesi gerekecektir. Rapor, şikayette bulunan tarafın ihlal edilen ürünle ilgili bilgilerin yanı sıra sahte ürünle ilgili ayrıntıları sağlamasını gerektirir.

Taklit ürün bildirimi yapıldıktan sonra, Amazon şikayeti inceler ve 1-3 iş günü içinde yanıt verir. Taklit ve korsanlık küresel bir sorun olmaya devam ederken, Amazon'da satılan tüm ürünlerin %0,01'inden azı taklit şikayetleri alıyor ve Amazon, satıcılarını ve müşterilerini dolandırıcılıktan korumak için sık sık kötü kişilere karşı harekete geçerek her şikayeti ele alma konusunda çok proaktif.

Markanızı Korumaya Hazır mısınız? Deneyimli Bir Marka Vekiline Hemen Danışın

Başarılı bir markayı sürdürmek, tüm işletmelerin uzun vadeli başarısı için hayati önem taşır. Sürecin başlarında deneyimli bir marka vekiline danışmak, ticari marka haklarıyla ilgili birçok karmaşık sorunu daha iyi çözmenize yardımcı olabilir. Proaktif bir ticari marka stratejisi geliştirmek, haklarınızın korunmasını ve oluşturmak için çok çalıştığınız markaya sürekli erişimi sağlamanın en iyi yoludur. Amazon satıcılarında gördüğümüz en yaygın hata, ticari markalarını zamanında tescil ettirmemeleri, bu da onları markadaki haklarını kaybetme veya maliyetli bir dava savaşıyla karşı karşıya bırakma riskiyle karşı karşıya bırakmalarıdır.

ASYA PATENT OFİSİ , en değerli fikri mülkiyetini korurken bir işi büyütmenin zorluklarını anlıyor. Ticari markalarınızı başarılı bir şekilde tescil ettirmek için eğitilmiş ticari marka vekillerini istihdam ediyoruz. Markanızı koruma konusunda kendimize o kadar güveniyoruz ki, markanız kaydedilmezse para iadesi garantisi vermeyi garanti ediyoruz. İşletmeniz için ne tür fikri mülkiyet korumalarının en iyi olduğuna dair sorularınız varsa, marka vekillerimizden biriyle ücretsiz danışmanlık randevusu alın.

Yazının tamamını okumak için https://www.asyapatent.com.tr/amazon-saticilari-icin-ticari-markalar.html linkine tıklayınız.

Asya Patent İletişim

Adres: Kocatepe Mah. Mega Center A-Blok No:1022 Bayrampaşa/ İSTANBUL

Mail: info@asyapatent.com.tr

Telefon: 0 212 640 90 39

0 212 640 90 59

0 545 640 90 39

0 532 250 07 41

Magazin Analiz Solhan Haber Estetik Uzmanı

Yorum Gönder

Daha yeni Daha eski
Haber: | Magazin | Haber | Haber | News | Haber | Haber | Haber | Spor |
Hukuk : | Hukuk | Hukuk | Hukuk | Hukuk | Hukuk | Hukuk |
Net Dünyası: | Estetik | Şarkı | SEO | Züccaciye | İnşaat | Bilişim | İnşaat | Kozmetik | Gıda | Giyim |